Ahad, 8 Oktober 2023

Berita Ringkas  Tempatan 

KEMUSNAHAN JALAN PERLU DIKAJI 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Telupid. Semua pihak perlu memandang dalam semua sudut sesuatu kemusnahan jalan raya penghubung Telupid dengan Ranau yang dilaporkan  runtuh

menerusi laman watsap serta laman sesawang perseorangan. 

Kemusnahan  jalan raya berkenaan seharusnya dirujuk kepada pihak berkuasa tempatan untuk tindakan pembaikan agar boleh digunakan secepat mungkin, jika disebarkan secara suka suka orang ramai tidak mampu memperbaikinya walau ribuan orang memerhatikan nya melainkan kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan yang wajar diketengahkan masaalah tersebut. 

Anehnya dalam semua masaalah kemusnahan didalam negeri Sabah sebaran utama adalah watsap group atau laman sesawang persendirian berebut menyebarkan gambar, namun jarang sekali warga tempatan bertindak menghubungi pihak berkuasa dalam perkara tersebut apa tak lagi memaklumkan kepada Media Media Berlesen untuk hebahan. 

Apapun pendedahan ini semua warga Sabah harus merubah tindakan mereka bagi  berkerjasama dengan kerajaan dan Media Masa berlesen agar sebarang masaalah boleh disalurkan dengan betul serta tindakan memperbaikinya secepat yang boleh.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang






 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan