Selasa, 31 Oktober 2023

MAMPUKAH PARTI 

INI BERGABUNG ?

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Dalam mendepani pilihan raya negeri akan datang BN, KDM, PH,

WARISAN perlu menyusun jentera dari sekarang jika mahu pengundi Sabah menyokong mereka. 

Langkah penyatuan kerjasama ini 
mampu meyakinkan seluruh warga Sabah agar tidak terpedaya dengan politik sempit Sabahan sehingga hari ini walaupun parti dari Malaya yang dipemimpin semua warga asli  Sabah ujar penyokong parti gabungan dalam kerajaan perpaduan masa kini. 

Isu kepartian yang kerap dimainkan oleh sebilangan orang asli Sabahan haruslah dikikis oleh pelbagai etnik agar tidak menimbulkan perbalahan setiap etnik  antara Sabah dan Semananjung Malaysia amnya bermula dari sekarang, anehnya ada individu terlalu anti parti politik yang berpusat di Malaya yang berpengaruh dalam Sabah sebaik dipimpin orang Sabah namun senyum lebar duduk bersama dengan pekerja asing dari luar negara Malaysia.

Sehingga berita ini ditulis belum ada keputusan semua parti tersebut membentuk gabungan mantap demi penyambung semangat bernaung dalam satu pasukan mendepani pilihan raya negeri, Sementara GABUNGAN RAKYAT SABAH sudah dianggotai SAPP, PAS, USNO, LDP, STAR, PBS, GAGASAN RAKYAT, HARAPAN bagi menanti PRN Sabah akan datang.

Hanya PH, UMNO, KDM, PBRS, MCA, MIC dan UPKO yang perlu bersepakat dalam negeri Sabah jika mereka mahu meraih kemenangan pada pilihan raya negeri Sabah akan datang jika mereka mahu menawan kerajaan Sabah selepas pilihan raya.

Selain dari Gabungan Rakyat Sabah (GRS) mendepani pilihan raya negeri Sabah akan datang, Perikatan Nasional  dari PBPM, PAS, GERAKAN dan beberapa parti bersama mereka di Semananjung Malaysia selain di Sabah sendiri ada yang masih gabungan PN  harus disedari oleh BN, PH, WARISAN dan UPKO dalam meraih sokongan seluruh pengundi Sabah jelas aktivis politik Sabahan hari ini.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan prngurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan