Jumaat, 14 April 2023

TERTANGKAPNYA SIDALANG 

Oleh. Basron Kirwan 

Malaysia Madani. Dalang pemalsu dokumen di Sabah dari dahulu sampai sekarang adalah satu sindeket cari duit oleh orang orang terpilih dalam kalangan penduduk setempat sendiri yang dibantu rakyat negara jiran mereka.

Adakah sindeket berkenaan akan lumpuh sebaik dalang ini sudah ditangkap mungkin sukar dijawap oleh warga Sabah sendiri,  mamun para pemerhati kes kes terlibat membayangkan bukan muda pemalsuan ini dihentikan berikutan permintaan dari PATI dan sikap orang cari duit ujar mereka. 

Satu perkara yang perlu disedari bagi negeri Sabah adalah tidak memberi peluang KUMPULAN PEMALSU dan PATI tinggal dalam negeri mereka dengan berkerjasama melaporkan kes serupa, namun adakah semua warga Sabah cakna membuat laporan kes kes PATI dan PEMALSU DOKUMEN terhadap PATI yang sanggup menyogok wang terhadap sipelaku tegas mereka.

Hanya orang Sabah yang perlu cerdik memantau situasi mereka yang memalsukan dokumen IC serta sidalang pelaku agar semua kegiatan mereka gagal berfungsi setiap masa didalam negeri berkenaan.

Selagi warga di Sabah tidak bersungguh membenteras Sidalang memalsukan dokumen untuk PATI maka IC PALSU juga tidak mampu dihentikan dalam masa terdekat ujar mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan