Isnin, 10 April 2023

MANGSA SCAMMER TIDAK BERHENTI 

Oleh. Helary Sukiono

 Bandung. Isu penipuan SCAMMER dalam pelbagai talian sesawang persendirian tidak akan terhenti selagi warga sejagat  terus melayani segala panggilan yang tidak dikenali,  malah laman laman sesawang dan mesej yang banyak mempengaruhi  orang orang yang berangan angan mendapat teman mewah dan berstatus orang luar negara yang dibanggakan mereka.

SCAMMER tidak akan berhenti mencari mangsa disamping merekrut orang diseluruh dunia membantu mereka terus menjadi mangsa demi mengkayakan kumpulan mereka, dalam hal KUMPULAN SCAMMER  ini semua orang perlu berwaspada jika mendapat mesej atau panggilan didalam telipon masing masing terutama golongan wanita berusia yang muda ditunduk golongan tersebut.

Pendedahan kumpulan mangsa Scammer dinegara ini yang banyak menjadi mangsa penipuan kumpulan terlibat sehingga kerugian ratusan ribu ringgit,  kebanyakan mangsa tertipu dengan SCAMMER adalah terlalu percaya dengan segala kata disampaikan didalam mesej telipon mereka oleh scammer penipu namun masih dilayan hingga hari ini.

Scammer bukan sahaja berlaku di Indonesia malah seluruh dunia dengan rangkaian rekrut petugas Scammer yang baru disetiap negara secara senyap mencari mangsa mangsa baru mereka jika semua warga tidak berwaspada, tidak ada yang sanggup kehilangan ratusan ribu atau jutaan ringgit hanya kerana pujuk rayu kumpulan scammer yang tidak pernah mereka temui secara bersemuka. 

Apapun jadikan pendedahan ini sebagai pedoman serta pengajaran yang disuarakan oleh mangsa mangsa SCEMMER dipelusuk negara ini amnya seluruh dunia supaya menghentikan melayan segala dakyah dakyah dilaman sosial yang tidak berlesen dengan kerajaan disetiap negara yang diduduki masing masing.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan