Ahad, 2 April 2023

KEMELUT TELOR KURANG DAN HARGA TINGGI

Oleh. Gason Dumiri

Sabah. Semua jenis telor bukan sahaja berkurangan dalam negeri ini malah harganya juga tinggi berbanding di Semananjung Malaysia sehingga warga miskin sukar memperolehinya. 

Penduduk Sabah juga meminta harga telor diseragamkan seperti harga di Semenanjung Malaysia sejajar dengan Malaysia Madani agar warga miskin turut ringan bebanan hidup mereka berkeluarga setiap masa. 

Anehnya perbezaan harga telur di Semenanjung Malaysia dengan Sabah terlalu jauh  sehingga warga miskin dalam negeri ini sukar mahu memakan telor, mengharap bantuan kerajaan masa kini bagi menurunkan nya dari RM14.70 1 tray memang tidak ada perubahan entah kemana penternak  ayam telor dinegeri Sabah ujar mereka. 

Diharap dengan pendedahan ini ada tindakan kerajaan bagi mengkaji serta menurunkan kadar harga telor yang menjadi kepentingan semua orang setiap hari ujar mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan  Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala  lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan