Isnin, 3 April 2023

SANGGUP MENJADI  KELDAI DADAH 

Oleh. Basron Kirwan 

Kelantan. Rakyat asing sanggup memasuki Malaysia dengan menjadi penjual dadah tanpa takut dengan hukuman berat atau hukuman mati mandotori jika sabit kesalahan dengan berlindung padan orang tempatan.

Majoriti warga asing bersekongkol dengan warga Malaysia menjadi penjual dadah malah ada juga sampai ketahap pengedar dan menjadi buruan polis setiap masa sehingga tertangkap.

Sebilangan masyarakat yang ditemui mendakwa orang asing perlu berwaspada memasuki negara orang agar tidak menjadi keldai dadah jika sayang terhadap keluarga dinegara asal, malah menjadi pengedar dadah dinegara orang adalah kehendak sendiri akibat memburu kewangan pantas tanpa mengambil kira kesalahan yang menanti.

Terbaru yang tertangkap di Gua Musang Kelantan rakyat Fhilipina wanita ditangkap pasukan polis bersama seorang penduduk tempatan menjadi pengedar dadah, warga asing terlibat terpaksa menghadapi perundangan negara Malaysia berkaitan dadah yang kini masih terus menjadi suasatan pihak berkuasa dalam negara ini.

Sebagai manusia berwawasan dan berakal, jauhi segala perbuatan mengedar dadah, menipu dalam talian, menyeludup segala barangan dagangan tanpa cukai, serta pelbagai jenis penipuan yang merugikan pihak lain dan dilarang dalam semua agama yang dianuti.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus  Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan