Sabtu, 15 April 2023

MISTERI MEDIA 

Oleh. Gifkir Aming 

Haiwan berjalan undur kiriman pembaca mengisi  slot Media Misteri hari ini, ianya tidak disertakan nama namun hidup didalam pasir kering setiap bawah rumah yang bertiang dan kulung terbuka. 

Haiwan mundur ini juga sukar dilihat dengan mata kasar melainkan golongan yang bermata terang dan mengenalinya haiwan mundur, tidak dapat dipastikan haiwan tersebut menggigit mahupun beracun berikutan pengirim tidak mendedahkan lebih terperinci.

Gambar haiwan berkenaan dan tempat sarang yang dibina haiwan itu sendiri cukup unik bagai tidak diduga kemampuan haiwan tersebut membina sarang nya sendiri. 

Apapun semuanya bersandarkan pada kekuasaan Allah swt yang memerintah seluruh alam dan tidak ada yang  boleh mempertikaikan kekuasaan nya dimuka bumi ini. 



 LAGI MISTERI KAMBING BERMATA SATU  

Oleh. Koijul Hairol  

Dunia semakin lama mempamerkan keajaiban nyata berlaku berikutan lahirnya kambing BERMATA SATU entah apa maknanya sebenar.

Keajaiban ini membuktikan Allah swt terus menguji kekuatan jiwa manusia dalam mendepani keajaiban dimuka bumi ini,  ranai juga manusia lunak bercakap didalam group kumpulan namun bila bertentang muka atau telipon bersendirian bagai tak kenal saudara mara.

Manusia masa kini banyak dilaporkan suka mempamer kebaikan dalan tontonan orang ramai berbanding dalam hidup bersendirian, walaupun ianya bukan secara keseluruhan namun banyak terbukti didalam group masa kini bertubi tubi menulis namun tidak membalas dalam telipon bersendirian ujar warga Sabah yang dihubungi.

Apapun jadikan keajaiban yang diturunkan oleh Allah ini sebagi memperbaiki akhlak diri terhadap sesama manusia walau miskin atau kaya demi menunjuk keluhuran hati nurani dan bukan hanya mempamer kata kata baik ditunjuk pada orang ramai sahaja. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan