Ahad, 16 April 2023

AKTIVITI RAMADHAN LUAR BANDAR 

Oleh. Norsham Tukirin 

Sabah. Ramai orang luar bandar menganjurkan pelbagai program keagamaan dipercayai menggunakan dana kutipan sesama sendiri khususnya setiap kali ada sambutan perayaan.

Antaranya khatam Al Quraan bagi menggalak umat Islam mendekati agama Islam yang sebenar bersandarkan ucapan ucapan pengurusi pengurusi penganjur. 

Sungguhpun program mereka adalah yang terbaik namun semua lapisan masyarakat tidak harus menyorok diri dari pengetahuan umum dengan berganding bahu bersama media cetak dan eletronik amnya senagai penyiaran umum.

Kru Media Terkini Borneo hanya mendapat maklumat tersebut menerusi kiriman rakan pembaca Media Terkini Harian dikawasan berkenaan, pelik ramai pembaca MT dikawasan berhampira  terlibat dengan program yang dianjurkan namun senyap sahaja pihak penganjur tanpa berkerjasama dengan media massa.

Semoga dengan paparan ini mampu membuka minda kepada semua warga Sabah yang terlibat melakukan pelbagai program agar boleh bersama dengan media massa pada masa akan datang. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan