Jumaat, 21 April 2023

PENGHAYATAN AIDILFITRI 2023 

Oleh. Norsham Tukirin

Keanehan Aidilfitri tahun ini memberikan satu peringatan terhadap setiap manusia tanpa mengira bangsa apabila haiwan muncul umpama cuba mendekati setiap manusia berhampiran mereka. 

Haiwan sama ada dihutan atau dikota boleh mendekati pelbagai lapisan manusia  sedangkan terdapat segelintir manusia tidak mampu menerima keupayaan orang lain menerokai aspek kehidupan, selain dari itu ada juga golongan manusia tidak melupakan hasad dengki mereka melihat rakan sendiri yang cuba berusaha lebih gigih  bagi mempertingkatkan ekonomi kehid
upan tanpa berputusasa. 

Menurut aktivis masyarakat yang ditemui  menjelang Aidilfitri tahun 2023 sesuatu yang menjadi harapan pada tahun ini ialah melupakan hasad dengki mereka yang sengaja memutuskan hubungan baik dengan rakan yang dikenali lama.

Setiap manusia ada sahaja usaha mereka yang sukar diramal sehingga melebihi keupayaan sebilangan orang menyebabkan wujud rasa dengki dengan orang tidak berdosa, dengan Aidilfitri tahun ini akan timbul kesedaran serta keinsafan murni golongan terlibat bagi memohon kemaafan golongan yang dizalimi agar bertaut kembali persahabatan yang terbaik.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan