Sabtu, 22 April 2023

SUASANA RAYA 2023 

Oleh. Koijul Hairol  

Dalam suasana sambutan hari raya aidilfitri hari ini 22 April 2023 ramai orang tidak memer

 hati  kisah benar 

yang berlaku memusuhi keluarga kandung dengan sengaja bertahun lamanya namun masih didatangi orang yang gagal mengatahuinya. 

Merungkai Aidilfitri 2023 warga Malaysia harus mengetahuinya agar boleh dijadikan panduan menyisihkan Rumah Terbuka golongan terlibat bukan sahaja dalam negara malah ditatap peringkat dunia amnya. 

Suasana Aidilfitri tahun 2023 antara satu sambutan yang sungguh memeriahkan orang lain dimana juga berada namun ianya satu titik ketakwaan pada Allah swt  dikalangan masyarakat yang  mendepani liku liku kehidupan penuh mencabar.

Tudak hairan lah sambutan Hari Raya Aidilfitri diseluruh dunia tidak serupa tarikh disamping ada juga masyarakat yang sekadar meraihkan alakadar tanpa mempamerkan secara berlebihan umpama menunjuk kelebihan individu tanpa memandang kesombongan diri. 

Sebahagian dari pendedahan warga Malaysia kepada Media Terkini Penganjur Hari Raya Aidilfitri Dengan Rumah Terbuka Siap memberi Makan Pada Orang bukan Islam Tapi Memutuskan Keluarga Kandung Mereka bertahun lamanya tanpa mengambil kira darimana wang yang dibelanjakan untuk hari raya ungkap mereka. 

Isu Wang Raya hasil diperolehi dari pencarian anak anak dari bukan muhrim mereka yang dibiarkan seorang orang tua juga harus ditatap seluruh umat Islam sedunia demi sempadan kehidupan, beraninya membuat rumah terbuka hasil pemberian anak anak mereka bersama teman teman bukan muhrim sebagai memberi makan orang lain yang datang kerumah tanpa rasa bersalah.

Umat Islam wajar bangkit bagi menjauhi rumah orang  yang menjemput mereka hasil dana dari tempat yang diragui anak anak dan teman teman bukan muhrim mereka apa tak lagi berlainan agama. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan  Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan