Ahad, 23 April 2023

MENGAPA SUDAN BERGOLAK 

Oleh. Huzera Ben 

Khoutrom. Pergolakan negara Sudan terus menja
di tanda tanya mengapa RSF bertempur dengan Tentera Sudan sehingga telah pun mengorban lebih 400 orang  sehingga hari ini.

Terdapat pelbagai andaian penglibatan dari luar berhubung dengan pertempuran Tentera Sudan dengan kumpulan RSF Pengganas yang dilaporkan pemerintah Sudan, namun sukar untuk diterima mengapa RSF berani bertempur dengan Tentera Sudan jika diambil kira keupayaan mereka tanpa campur tangan pihak dari luar. 

Sehingga berita ini ditulis lebih 400 orang sudah menjadi korban dalam pertempuran kedua dua pihak antara RSF dengan TENTERA SUDAN, pertempuran tersebut tidak diketahuai bila akan berakhir memandangkan  kedua dua pihak belum ada petanda  pertempuran akan berakhir.

Apapun demi rakyat jelata Sudan RSF perlu menghentikan serangan demi rakyat Sudan serta warga negara asing yang berada dinegeri tersebut dengan berbincang dengan kerajaan bagi sama sama memerintah negara berkenaan.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan