Rabu, 12 April 2023

Oleh. Tedung Selar

PERMAINAN POLITIK ORANG BESAR 

Sabah. Permainan orang politik besar dalam negeri ini bakal menghimpit pemimpin politik kerdil sehingga penggal kerajaan negeri berakhir akan datang.

Anehnya pemain politik kecil walaupun dihimpit orang parti politik besar semuanya tunduk diam enggan bersuara mempertahankan diri sehingga disingkir dari jawatan mereka sekalipun sanggup tunduk kepala mereka.

Ini didedahkan ahli parti politik diperingkat bahagian dan cawangan dalam Sabah sejak awal bulan Januari 2023 lepas, dilaporkan satu perjuangan parti Sabahan bagi memperkasakan hubungan baik semua parti tempatan namun apa yang berlaku adalah disebaliknya.

Ramai ahli parti tempatan Sabah diperingkat bahagian dan cawangan telah ditamatkan jawatan akibat berbeza sokongan parti pada pilihan raya lepas, ini menimbulkan keraguan permaufakatan parti parti tempatan Sabahan berbeza dengan perjuangan parti Barisan Nasional yang tidak memilih buluh ujar mereka yang ditemui.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan