Sabtu, 8 April 2023

BERITA RINGKAS 

Buah dikenali suku etnik Dusun sebagai buah pokok DUNDUROK sedap dimakan sebaik masak dari pohon nya dengan memiliki biji biji halus.

Ianya tumbuh dikawasan tanah tinggi dan memiliki tanah yang subur dan terlindung sedikit dimana sangat  banyak buah jika terkumpul sepanjang tahun. 

Dipercayai masa kini tumbuhan tersebut hampir pupus jika  tidak ada ilham warga Malaysia bagi menanamnya sebagai makanan tambahan pada masa akan datang.

Dilapirkan juga pokok tersebut berbeza beza nama nya mengikut suku kaum yang terdapat didalam negara ini namun tidak banyak suku kaum tampil mendedahkan bahasa mereka sebagai pembelajaran etnik lain dinegara ini. 

NAMPAK NOTIS MASIH TAK FAHAM 

Oleh. Koijul Hairol

Manusia masa kini pelik, jarang buta huruf mampu membaca namun asyik melawan notis diberi umpama mencabar kewibawaan pemimpin yang ditugaskan disetiap kawasan.

SILA JAGA KEBERSIHAN perkataan yang cantik dan berguna untuk semua mematuhinya namun ada manusia yang tidak mendengar nasihat baik masih membuang sampah dikeliling papan tanda tersebut.

Apakah ini petanda manusia akhir zaman atau ada wargatua mendedahkan keturunan DISUMPAH ORANG TUA KANDUNG tidak  boleh menjadi baik sampai hari Qiamat ?, sama sama kita memperbaiki diri agar sentiasa dihormati insan sekeliling walau dimanapun kita berada pasti orang tidak mengira pangkat darjat kekal bersama kita.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan