Selasa, 11 April 2023

SIASAT DALANG DADAH DARI MALAYSIA 

Oleh. Huzera Ben

Australia. Dua pemerintah negara antara Malaysia dan Australia wajar menyiasat dalang pemilik Dadah dari Malaysia yang dibawa ke negara ini  sebagai menangkap mereka serta membersih nama baik kedua dua kepimpinan negara.

Ianya penting sebaik pihak berkuasa Australia mena
han bekalan dadah terbanyak memasuki negara mereka yang dilaporkan dari Malaysia semalam, semua pelabuhan Malaysia perlu dikawal lebih teliti sebarang barangan yang ditumpangkan disetiap pelabuhan yang terdapat didalam negara ini sejak sekian lama. 

Bermula dari sekarang kawasan didalam pelabuhan pelabuhan diseluruh negara perlu pemantauan seperti dinegara Australia sehingga berjaya memberkas jumlah  dadah yang terbanyak dekat pelabuhan negara mereka hari ini. 

Perbuatan menyeludup Dadah menggunakan Pelabuhan Malaysia menuju ke Australia merupakan pelan terancang  berikutan umpama disimen bagi mengaburi pihak tertentu entah dari mana sebesar itu sampai ke Australia ujar pemerhati yang ditemui.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan