Khamis, 20 April 2023

APAKAH NASIB JALAN RAYA INI DIMUSIM TENGKUJUH? 

Oleh. Jaitos Dumiri 

Sabah. Masih banyak jalan luar bandar didalam begeri ini berwajah seeupa ini dan tidak labgsung boleh dilalui sepanjang mus


 im tengkujuh.

Isu jalan raya luar bandar Sabah tidak banyak berubah sejak 1963 khususnya kawasan luar bandar didalam negeri ini bagai tidak kelihatan  berikutan masyarakat setempat banyak yang tidak mahu Media Massa menemui mereka walau dari 1963 dahulu jelas petani desa yang ditemui.

Kru Media Terkini yang cuba menghubungi beberapa bergelar wakil rakyat dan pemimpin kerajaan negeri hampa berikutan tidak mendapat jawapan dari mereka, panggilan dan watshap langsung tidak berjawab walaupun disertakaan Logo Media Terkini Harian Malaysia golongan yang dihubungi enggan memberi jawapan pada kru kami.

Ini lah yang berlaku didalam Sabah hari ini  umpama ramai bercakap pentingkan diri mereka sendiri namun jalan raya terabai sejak  kemerdekaan 1963, semua petani diluar bandar banyak berjalan kaki ke tanah kebun mereka pada musim tengkujuh akibat kenderaan tidak mampu sampai ke tanah pertanian mereka. 

Adakah Sabah luar bandar kekal serupa sampai tahun 2030 atau ada kuasa keajaiban mereka berubah pada tahunb2023 ini?, hanya golongan petani kawasan bukit bukau sahaja yangmampu merasai keperitan berjalan kaki sejak tahun 1963 sehingga kehari ini akui mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan