Rabu, 12 April 2023

JERANGAU MERAH ASLI KALIMANTAN 

Oleh. Helary Sukiono 

Kaltim. Ramai mencari Jerangau Merah Asli namun yang dijumpai jualan tamu mingguan hanya lah Jerangau Putih menyebabkan golongan pencari amat keciwa. 

Kumpulan kecil pengusaha Jerangau Merah tidak pernah tampil berniaga ditamu mingguan berikutan Jerangau Merah ada beberapa petua yang tidak boleh dilangkauie, hanya dengan tempahan iklas dari pembeli yang mampu memiliki Jerangau Merah Asli Kalimantan Timur berbanding jualan tamu mingguan hanya lah Jerangau Putih.

Para pencari Jerangau Merah hanya boleh mencari tumbuhan tersebut dibebarapa tempat kawasan Kalimantan Timur jika ada kenalan rapat disekitar kawasan tersebut, namun semua perlu berhati hati jika tidak memiliki kenalan rapat dikalangan pemilik Jerangau Merah Kaltim untuk melakukan tempahan dibimbangi tempahan boleh bertukar kepada Jerangau  Putih. 

Nasihat beberapa pemilik tanaman JERANGAU MERAH Kalimantan Timur sebagai pengetahuan pencari pokok tersebut agar tidak terpedaya dengan AGENT pokok JERANGAU MERAH yang akhirnya Jerangau Putih yang sampai jelas mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan