Khamis, 13 April 2023

JHO LOW MASIH BEBAS 

Oleh. Huzera Ben 

Hongkong. Pelbagai laman sosial menyiarkan ahli perniagaan Joh Low sudah ditangkap bagi melariskan penyiaran mereka setiap hari, sebaliknya pihak berkuasa dunia terus menafikan berita penagkapan ahli perniagsan tersebut yang dilaporkan masih bebas sehingga hari ini walaupun penyebaran berita palsu penahanan nya dilaman sosial persendirian. 

Terlalu ramai yang menyiarkan penangkapan Jho Low  sejak kebelakangan ini dipelbagai saluran media sosial peribadi tanpa merujuk kepada kerajaan disetiap negara, ini menyebabkan ramai masyarakat antarabangsa keliru terhadap kedudukan Jhow Low yang sebenar terutama pada mereka yang bersandarkan laman sosial tidak sahih.

Untuk rekod Jho Low masih lagi bebas diluar sana sehingga berita ini ditulis walaupun laman sosial dan watsap group mendakwa sudah ditangkap namun pihak berkuasa dunia masih menafikan nya, orang ramai boleh merujuk kepada pasukan keselamatan setiap negara didunia bagi mendapat kesahihan pensngkapan tersebut jika mahu kepastian berita berita yang amat meragukan pada orang  ramai. 

Sehubungan dengan pendedahan ini, masyarakat seluruh dunia perlu berwaspada dengan penyaluran pengetahuan berita shahih agar memilih berita yang dilesenkan melalui setiap negara,  sumber berita tidak shahih perlu ditolak bagi mengelak terpedaya dengan berita berita palsu masa kini tanpa fakta yang sebrnar jelas mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan