Selasa, 11 April 2023

SEMUA KUASA ALLAH KITA TERIMA 

Oleh. Koijul Hairol dan Norsham Tukirin 

Ikan sebelah yang 

diperkatakan semua orang sebagai ikan ganjil merupakan kekuasaan dari Allah swt sebagai perhatian semua manusia agar jangan terlalu alfa dalam meniti kehidupan berdasarkan kepada peraturan setiap negara yang kita duduki.

Ikan sebelah juga normal semasa kecil namun apabila mencecah dewasa ia bertukar pergerakan mengiring sesuatu yang diluar jangkaan namun ianya adalah kekuasaan dari Allah swt agar manusia mengamalkan kesedarhanaan dalam mengatur carta kehidupan berdasarkan kepada perundangan setiap negara yang diduduki.

Lumrah kehidupan ada sahaja keganjilan disetiap negara namun ianya perlu diseimbangkan mengikut apa juga perundangan yang ditetapkan oleh negara yang diduduki, semua petunjuk yang diturunkan oleh Allah swt menerusi setiap negara yang manusia duduki perlu dihayati dan dijadikan pedoman serta sempadan bagi meneruskan kehidupan setiap masa. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan