Sabtu, 22 April 2023

Bingkisan Raya Pertama Terpilih 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Hari Raya Aidilfitri Pertama April 2023 bukan sahaja diraih umata Islam malah turut dimeriahkan oleh kunjungan sanak saudara yang bukan beragama Islam bermula selepas Sholat Sunat Aidilfitri. 

Beberapa gambar terpilih kiriman pembaca Media Terkini Harian Malaysia mempamerkan kehar
monian meraihkan bersama walaupun berbeza agama namun kekal bersaudara, alangkah aman makmur dunia jika mencontohi langkah permaufakatan keluarga Borneo berlainan agama namun beraya aidilfitri bersama dalam kumpulan ramai.

Tidak dinafikan wujud satu dua keluarga dalam satu daerah saling memusuhi walau dalam suasana hari raya namun golongan terlibat adalah terpencil serta masaalah terkait sumpahan lama yang mereka tidak sedari, majoriti pelanggan akbar Media Terkini mendedahkan warga Borneo  masih tertinggi permaufakatan dalam suasana hari raya tidak terkira individu yang penyakit hasad dengki sehingga berterusan memandam rasa bermusuhan jelas mereka.

Media Terkini Harian Malaysia terus dihujani dengan ucapan Hari Raya Maaf Zahir Batin dari seluruh pelanggan didalam dan luar negara pada raya pertama, kami mohon kemaafan jika terdapat pelanggan yang tidak sempat dibalas ucapan raya mereka namun anda tetap didalam ingatan telus kami setiap masa.

Bagi individu yang memusuhi orang yang tidak bersalah dengan kalian ingatlah bahawa apapun pakaian menutup aurat anda serta sesak beraya pun kerabat sehati anda tetap dinilai oleh Allah swt, sama juga dengan golongan penyakit hasad dengi bermusuh dengan kejayaan tak seberapa kenalan lama anda terus juga ditolak oleh Tuhan maha berkuasa selagi anda tidak terbuka hati memohon kemafaan penuh iklas tegas ahli fikir bermotivasi.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga  didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan