Rabu, 19 April 2023

MISTERI WARGA SABAH

Oleh. Joupis Anak Lagau

Dua hari sebelum berakhir puasa ramai warga didampingi ingin tahu pandangan mereka dengan penyampaian kata bicara sambutan Aidilfitri Tahun 2023.

Sungguh terperanjat jawapan mereka tidak memberi manafaat dengan madah luar biasa, "Kami Guna Laman Watsap Group, Laman Sesawang Persendirian, Tik Tok", suka hati apa yang kami mahu cakap tidak payah ditapis, jelas warga yang ditemui.

Kami tidak lagi perlu akbar akbar cetakan atau media eletronik  dinegeri ini ungkap beberapa orang termasuk pemimpin parti politik yang ditemui bagai mereka cukup segalanya, tidak hairan lah banyak pembangunan yang terbiar dan tersembunyi didalam Sabah sejak 1963 sehingga tahun ini 2023 bagai tidak ada pendedahan.

Semua yang terdedah umum masaalah pembangunan Sabah terbongkar bersandarkan beberapa Media Eletronik dari Semananjung Malaysia yang datang kenegeri Sabah, tidak hairanlah segelintir orang Sabah sendiri mengaku terlalu jauh perbezaan penggunaan Media Massa antara Semananjung Malaysia dengan Sabah yang masih pegang etnik status kemasyarakatan mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan