Isnin, 10 April 2023

Berita Ringkas 

BARANG TIRUAN TUMPAS 

Oleh. Basron Kirwan

Selangor. Tiga tahun berniaga barang tiruan dengan menggunakan iklan Media Sosial Sendiri akhirnya ditumpaskan oleh Jabatan Kastam Negeri hari ini. 

Pemilik perniagaan terbabit tidak takut menipu orang ramai yang membeli barang tiruan mereka melalui media sosial persendirian mereka sejak beberapa tahun yang lepas.

Mujur lah Jabatan Kastam Selangor berjaya menumpaskan perniagaan barang tiruan mereka dari terus dilanggani orang ramai hasil daya tarikan didalam Media Sosial Persendirian bagi memasarkan barang tiruan mereka. 

Sehubungan dengan pendedahan ini warga seluruh Malaysia perlu berwaspada dengan promosi barangan di Media Sosial Persendirian agar merujuk dengan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna bagi memastikan keaslian barangan terlibat.


BERSAMA MENITI INDUSTRI PENYIARAN 

Oleh. Jasly Dollah

Sabah. Siapapun kita atau dimana pun kita jangan memilih rakan untuk ditemui atau dibawa berbual memandangkan setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan tanpa kita ketahui.

Dalam teroka industri penyiaran sejak 1998 sehingga hari ini cabaran Media Terkini tidak dapat dirungkai dengan kata kata namun banyak cabaran telah ditempuhi setiap kru yang menjayakan penyiaran tersebut, sehingga hari ini ada orang yang bagai tidak mengenali orang didalam rangkaian penyiaran akbar tersebut umpama orang yang tidak berkerjaya dan dipandang sebelah mata individu tertentu.

Bagi menjayakan syarikat penyiaran yang memiliki rangkaian dibeberapa negara bukan muda bertahan sehingga puluhan tahun namun ia memerlukan daya usaha mencari kewangan bagi keperluan kakitangan nya setiap bulan, berdasarkan kepada kemampuan penaraju akbar ini yang dianggap segelintir orang yang mengenalinya sebagai orang suruhan  ia talah melakar sejarah sebagai tunjang penerus legasi penyiaran Media Terkini sehingga hari ini.

Apapun orang diluar sana boleh bercakap sesuka hati mereka namun Media Terkini terus berjuang bagi melakar sejarah didalam akbar penyiaran harian selagi memperolehi pelanggan didalam dan luar negara.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan