Isnin, 17 April 2023

MENGAPA LAUT BERLOBANG

Oleh. Huzera Ben 

New York. Dunia gempar dilaporkan dasar laut tiba tiba berlobang entah sampai kemana dan bagaimana ianya terjadi saliran lobang berkenaan. 

Pelbagai andaian bagi warga sekitar dasar laut berlobang antara buatan manusia namun yang jelas segala kejadian dimuka bumi ini adalah ketentuan dari Tuhan maha berkuasa ujar ilmuan penduduk tempatan.

Sesiapa yang melihat lobang didasar laut ini sememangnya penuh persoalan melihat air mengalir menjunam kedasar lobang berkenaan namun sehingga berita ini ditulis belum ada maklumat kemana halatuju lobang tersebut.

Sama sama kita berlindung dengan Tuhan maha berkuasa agar terhindar jauh dari pelbagai musibah yang tidak kita jangkau bersama dalam meniti kehidupan jangkamasa panjang.



 KEGANASAN REJIM BAGAI TIDAK BERHENTI 

Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Masyarakat negara ini membayangkan nyawa mereka bagai dibayangi hujung senjataapi rejim Israel  tidak berperi kemanusiaan. 

Kekejaman mereka rejim Israel terbukti apabila sanggup menyerang semasa umat Islam Plastine bersembahyang didalam Masjid Islam tanpa sebarang perbuatan yang melibatkan kekejaman sesama manusia. 

Langkah tepat dunia negara Islam masa kini adalah sama sama bersatu mempertahankan serangan Rejim Israel disamping warga dunia memboikot pelbagai  barangan dagangan Israel diseluruh dunia masa kini.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan