Jumaat, 28 April 2023

MENGAPA KEMALANGAN SERING BERLAKU? 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Tuaran. Tragedi kemalangan berulangkali di BUKIT SOMINDO jalan Logkou Baru Telipok Kiulu perlu diberi perhatian sirius bukan sahaja kepimpinan seluruh 

perkampungan berhampiran malah kerajaan Sabah juga perlu campurtangan bagi melakukan sesuatu tindakan yang drastik menanganinya. 

Antara langkah yang perlu disediakan ialah AWAS JALAN SEMPIT SELIKUH TANAH TINGGI  pada bahagian atas jalan raya serta pada bahagian bawah Jalan Raya berkenaan secepat yang boleh serta ditambah KERAP BERLAKU KEMALANGAN demi peringatan semua orang ramai. 

Dalam kejadian terbaru bagi kawasan tersebut pertembungan Motorsikal dari atas manakala Teller dari arah bawah yang tersadai tidak dapat naik menyebabkan Motorsikal terperosok dibahagian bawah Teller berkenaan dan dilaporkan cedera sehingga dihantar masuk hospital kerajaan.

Sehingga berita ini ditulis belum ada perkhabaran penunggang Motorsikal yang terperosok dibawah Lori Teller sama ada selamat atau sebaliknya, selain dari itu Jalan Bukit Somindo dilaporkan banyak kali kejadian kemalangan kenderaan Pelancong, Truck Lori Angkatan Tentera Malaysia, Lori Lembaga Industri Getah Sabah yang telah melalui kemalangan dikawasan tersebut namun tidak ada papan amaran jelas dipasang sebagai peringatan para pemandu setempat. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan