Rabu, 6 Mac 2024

SIAPA PENIAGA BERTIMBANGRASA DALAM NEGARA?

Oleh. Basron Kirwan

Nusantara. Berapa ramai lagi peniaga bertimbangrasa separti peniaga macam ni diseluruh Nusantara?, satu persoalan yang mungkin sukar dijawab para peniaga moden masa kini apa tak lagi sekitar bandar dan pekan dalam negara nusantara masa kini. 

Bayangkan lah peniaga ini (Dalam Gambar) berniaga mengekalkan air sirap limau hanya RM1.00 sahaja, mungkin orang Asia tidak percaya urusniaga dijalankan peniaga ini namun demi beramal soal keuntungan besar letak tepi dahulu. 

Menurut rakyat berpendapatan rendah urusniaga seumpama (dalam gambar) wajar dicontohi semua orang yang menjalankan perniagaan jika berniat membantu orang yang susah. 

Apapun urusniaga yang dijalankan peniaga didalam gambar diatas wajar dicontohi bagi penduduk miskin demi beramal membantu mereka agar hidup tidak terbeban dalam situasi peningkatan kos sara hidup yang terlalu tinggi.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan