Rabu, 27 Mac 2024

MY KAD PALSU WARGA FHILIPINA MENGHAIRANKAN

"Mengapa Ramai Warga Fhilipina Ditangkap Pegang My Kad Palsu Bila Sampai Semananjung Malaysia" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Segaknya mereka menjadi Pengawal Keselamatan Dengan Berbekal Kad Pengenalan Palsu entah darimana diperolehi pada harga RM250.00 hingga RM400.00 sekeping.

Namun bukan senang mereka menunduk pihak JPN Semananjung Malaysia pasti tertangkap juga jika dapat diperiksa sahaja mesti sangkut ujar warga setempat, anehnya tidak dapat dikesan dari mana mereka memasuki Semananjung Malaysia adakah menerusi perairan atau Kapal Terbang hingga ke Kuala Lumpur.

Menurut warga Kuala Lumpur yang ditemui, jika warga Fhilipina ini daripada Sabah bagaimana mereka melepasi kawalan Lapangan Terbang Kota Kinabalu serta Lapangan Terbang Kuala Lumpur tanpa dokumen yang sahih sehingga bebas menjadi PENGAWAL KESELAMATAN aneh dan licik perbuatan mereka tegas mereka.

Adakah Negeri Sabah bebas dari Kad Pengenalan Palsu dikalangan Warga Fhilipina masa kini atau kian bertambah pada masa kini?, hanya warga asli Sabah sahaja yang mampu menilai sebenar isu Kad Pengenalan yang terdapat pada warga Fhilipina dalam Sabah dari dahulu sampai masa kini.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan