Isnin, 11 Mac 2024

BENARKAH MEREKA INI GUNA TANGKAL?

"Pelbagai Maklumat Orang Asing Dilapor Guna Tangkal Bagi Melindungi Mereka Dari Dikesan Pihak Berkuasa, Walaupun Golongan Terlibat Membanjiri Kota Kinabalu Tiap Hari Duduk Minta Sedekah Namun Tidak Diusir Atau Ditangkap"

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Warga Asing Ada Kelebihan Dilaporkan Memegang Tangkal Pelindung Mereka Agar Bebas Meminta Sedekah Walaupun Dilaluan Ramai Orang Setiap Hari. 

Peminta sedekah ini bukan sahaja wanita namun ada juga golongan lelaki bergerak dimerata tempat kawasan bandar Kota Kinabalu, perbuatan mereka bukan baharu malah dilaporkan bertahun tahun silih berganti setiap hari entah berapa banyak mereka perolehi dari warga Sabah pemurah.

Kru Media Terkini Malaysia juga dimaklumkan golongan terlibat langsung tidak mahu bercakap Melagu bila ditanya orang ramai, mereka hanya bercakap bahasa dari negara Mindanao yang juga sebahagian dari Fhilipina sehingga ramai bersimpati memberi wang.

Apapun pendedahan ini hanya penduduk dan pemimpin Sabah yang boleh ambil tindakan bagi menghalang mereka meneruskan langkah mengemis dibumi Sabah sepanjang masa.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan