Khamis, 14 Mac 2024

IKLAN PENIPUAN JUGA DIPILIH

Oleh. Helary Sukiono

Myanmar. Setiap pemerintah dalam negara Asian kerap sekali mengingatkan jangan tertipu dengan IKLAN KERJA DILAMAN SOSIAL GAJI RM10,000 dan keatas sebulan.

Peringatan tersebut bukan sahaja Radio, 


 TV malah setiap AKBAR HARIAN BERLESEN namun pilihan mereka adalah laman sosial persendirian sehingga terperangkap ketangan penipuan diluar negara.

Agent penipuan ini dirancang setiap tahun bagi memerangkap golongan muda mudi yang tidak lagi mahu membaca AKBAR AKBAR BERLESEN penuh bertanggongjawab, sebaliknya raja penipu dibeberapa laman sosial peribadi terus menjadi buruan khususnya diluar negara  bergantung gaji yang tinggi diluar jangka.

Sebaik sahaja masuk didalam perangkap Raja Penipu gaji RM10,000 dan keatas setiap bulan pastinya golongan remaja berlumba lumba berjalan terbang kelokasi yang ditetapkan, sebaliknya sampai dilokasi yang ditetapkan muda mudi disuruh buat kerja penipuan juga dalam online yang ditetapkan para penipu tanpa belas kasihan pada muda mudi yang ditipu.

Bukan sahaja raja penipu luar negara yang digeruni, sebaliknya dalam negara di Asia  sekalipun banyak PEMINJAM ALONG memperdaya kanak kanak bagi mengedar Kad Peminjam yang juga mengguna iklan laman sosial persendirian jelas orang ramai  hari ini. 

Raja Penipu luar negara juga dilaporkan memiliki rangkaian agent disetiap negara dalam Asian bagi meyakinkan muda mudi mempamerkan kehidupan mewah kereta besar dan wang banyak, tidak hairan lah lanan sosial persendirian terus dilanggani orang muda mudi bagi merebut peluang kerjaya gaji lebih RM10,000 dalam sebulan tanpa berfikir mereka ditipu.

Sebaik dikurung Raja Penipu bersama agent mereka dalam rumah jauh terpencil luar bandar baharu lah teringat minta bantu keluarga dan kerajaan setiap negara, nasi sudah menjadi bubur  raja penipu sudah mula memeras ugut keluarga muda mudi yang mereka tahan dengan puluhan ribu dalam seorang sebagai bayaran pelepasan.

Ada juga along peminjam tidak berdaftar menggunakan kanak kanak bawah umur mengedar risalah peminjam wang musa  dan pantas disetiap negara tanpa cagaran, ini juga hanya dilihat setiap hari budak bawah umur terlibat bergerak mengedar kad risalah peminjaman wang termudah  jelas keluarga mangsa penipuan. 






Nota. Dilarang membuat ullasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan