Isnin, 25 Mac 2024

BENARKAH API KELUAR DARI BUMI?

"Benarkan Setiap Kebakaran Hutan Api Dilaporkan Daripada Perut Bumi Secara Mendadak  Membakar Rumput Dan Kayu Kering Tan-
pa Ada Tangan Membakarnya" 

Oleh. Gifkir Aming 

Sabah. Gempar lagi dengan cerita dimusim kemarau berbulan dinegeri ini ada golongan mendakwa Api Menjelma Dari Tanah Membakar Rumput Dan Kayu Kayu Kering tanpa diduga.

Banyak perkampungan tanah tinggi bukan sahaja kekeringan Air Paip Graviti malah mereka pula diancam kemunculan Api Membakar perkebunan mereka sehingga Paip Air Graviti mereka juga musnah dijilat Api. 

Beberapa individu yang ditemui mendakwa Api Terlibat muncul dari dalam tanah akibat kepanasan mendadak setiap hari ungkap mereka, sebaliknya bagi mantan pesara keselamatan negara yang tinggal kampung sekitar mendakwa ianya perbuatan tangan gatal warga tidak bertanggongjawab.

Malah orang kampung yang terlibat dengan kebakaran hutan serta anak anak sungai tempat membina Paip Garaviti orang kampung juga turut terbakar, harapan penduduk terlibat kebakaran kebun serta paip graviti ada lah orang pemimpin prihatin dari parti politik menghulur sedikit bantuan bagi pembelian PVC PAIP HITAM sebagai penyambungan bekalan PAiP AIR GRAVITI. 

Sehingga berita ini ditulis belum ada bantuan dihulur diperkampungan terlibat serangan Api sehingga memusnahkan kebun buah dan getah termasuklah beberapa paip graviti orang kampung jelas masyarakat setempat.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan