Sabtu, 16 Mac 2024

MENGAPA WANITA MASA KINI?

Oleh. Basron  Kirwan 

Nusantara. Benarkah  muda mudi masa kini jauh terpengaruh dengan budaya asing bebas pergaulan dan pakaian menjolok mata, warga muda mudi juga gemar menonton segala gelagat mereka yang berkelakuan seumpama tanpa mengira bangsa dan agama.

Beberapa aktivis masyarakat mendedahkan kebimbangan berhubung kehendak segelintir muda mudi menuntut kebebasan berlebihan tanpa batas halangan pemakaian dan pergaulan, malah ada lagi yang menuntut kebebasan perkhawinan sejenis bagaikan sudah lupa  perintah Maha Berkuasa serta hukum dosa dan pahala diseluruh alam sejagat.

Tidak dinafikan ada orang gemar menonton laman sosial bebas pergaulan rambang mata dan pakaian tidak senonoh namun ditayang dalam pelbagai laman bebas, ini lah kes yang menggusarkan aktivis masyarakat dalam mendidik generasi muda mudi masa kini dan akan datang tambahan kebebasan laman sosial mengikut kata hati diluar perundangan.

Dalam tinjauan kru Media Terkini Harian baru baru ini pelbagai kejadian pergaulan bebas sehingga dicekup pihak berkuasa agama Islam, kes berkenaan turut melibatkan bomba akibat tidak mahu membuka pintu kediaman namun mendengan bomba nak pecahkan pintu terus terbuka.

Ramai warga kota seluruh nusantara mengaku orang muda mudi sukar dikawal hari ini berikutan bebas melayari laman sosial persendirian yang tidak dikawal,  hanya permaufakatan kerajaan dan rakyat jelata sama sama berganding bahu memantau anak cucu mereka dari terjebak dengan kebebasan mutlak melayari laman sosial.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan