Jumaat, 15 Mac 2024

PATI MASUK SABAH PENUH JENAYAH

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Setiap kali ada PATI tertangkap di Sabah pasti ada perilaku mereka yang tidak baik termasuklah unsur penipuan serta menyeludup barangan bersubsidi

dari bumi Sabah menyeberang ke negara Fhilipina penuh licik dan keberanian. 

Golongan PATI ini bukan sahaja berani menukar Kad Pengenalan Palsu di Jabatan Pendaftaran

Negara malah ada yang cuba menyeludup Petrol, Dessel dan Tong Gas LPG kenegara Fhilipina tanpa takut dengan undang undang negara Malaysia.

Kesemua mereka yang tertangkap oleh pasukan Polis  bakal dirujuk kepada Jabatan Imegeresen  Malaysia
Sebagai Pengusiran dari negeri Sabah selepas menjalani hukum penjara sejak mereka ditangkap. 

Adakah muka mereka ini akah berhenti  memasuki Sabah sebaik diusir dari Sabah oleh Jabatan Imigeren selepas menjalani hukuman kesalahan yang dilakukan mereka baru baru ini, tidak ada sesiapa memberi jaminan yang mereka PATI serik memasuki negeri Sabah walaupun mereka sudah merengkok dalam penjara Sabah beberapa bulan ujar orang ramai.

Kebanyakan penduduk Sabah mendedahkan PATI dari Fhilipina suka membanjiri negeri tersebut  akibat ada sokongan sebilangan kecil orang tempatan dinegeri tersebut, tidak hairan lah jika PATI dari negara jiran Fhilipina sering memasuki negeri ini walaupun mereka tahu salah  dan bakal menerima hukuman termasuk penjara namun terus juga memasuki bumi Sabah.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan