Sabtu, 9 Mac 2024

AJARAN AOULIA PUASA AWAL?

"Puasa Awal Ajaran Aoulia Sekitar Jakarta Dimana 8 March 2024 Dilaporkan Sudah Mula Puasa, Tidak Dapat Dipastikan Amalan Mereka Di-
perolehi Dari Hukum Mana Memandangkan Amalan Agama Mereka Jauh Sekali Dari Islam Sunnah 
HualJamaah" 

Oleh. Helary Sukiono

Indonesia. Ajaran Aolia mula berpuasa pada 8 March 2024 satu amalan luar 
biasa bagi negar negara Islam yang lain.

Ajaran tersebut berpuasa awal namun amalan hari raya Aidilfitri mereka sama sahaja dengan Aidil Fitri Islam Sunnahwaljamaah tanpa ada yang mengamai perbezaan jauh amalan mereka.

Satu yang perlu dipandang dan diketahui masyarakat antarabangsa mahupun dunia amnya adalah pembawaan pengamal yang jauh berbeza dengan Islam sebenar, namun berdasarkan kepada kebebasan mengamalkan pegangan agama individu berhak memilih pegangan amalan agama mereka asalkan tidak mengaitkan agama Islam sebenar.

Masyarakat bukan Islam bebas merujuk Islam sebenar berhubung pelbagai amalan yang diamalkan menyerupai amalan seperti puasa sebelum Ramadhan, oleh yang demikian semua amalan individu yang tidak difahami atau berlainan dengan ajaran atau pegangan sunnahuwaljemaah sebaik dirujuk kepada pegawai Islam dengan kerajaan.

Sebagai masyarakat prihatin, semua kekeliruan dikalangan warga bukan Islam boleh merujuk kepada setiap pegawai Jabatan Agama Islam Pemerintah setiap negara, supaya tidak berlaku sebarang kekeliruan setiap warga bukan Islam diseluruh dunia demi mengelak segala kekeliruan bukan Islam serantau.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan