Isnin, 18 Mac 2024

PILIHAN RAYA INDONESIA HAMPIR MENANG

"Keputusan Pemilu Indonesia Hampir Memihak Kepada Prabowo Subianto Dan Gibran Rakabuming Dengan Jumlah Undi Yang Tertinggi" 
Oleh. Helary Sukiono

Jakarta. Pengundi negara ini hampir mengetahui bakal Presiden dan Timbalan Presiden mereka hari ini sebaik undi tertinggi 

memihak, kepada pasangan Prabowo Subianto dan Gibran Rakabuming dengan jumlah 77,526,176 undi atau 58,51%. 

Anies Basweden dan

Muhaimin Iskandar memperolehi 31,291,899 undi atau 2362% kedua tertinggi undi manakala Ganjar Pranowo dengan Mahfud Md mencatatkan  undi 23,678,998 undi atau 17,87 % selaku undi yang terenda sekali. 

Dalaam keputusan awal ini amat jelas Prabowo Subianto dan Gibran Rakabuming pendahulu undi dalam pemilihan Presiden dan Timbalan Presiden terus mempamerkan keupayaan mereka bersama keseluruhan bersama warga negara setempat.

Bagi pegawai keamanan Kapolri Indonesia Ketua Badan Pemelihara Keamanan Polri Kumjen Pol. Padil Imran mengharap  seluruh warga Indonesia menghormati keputusan undi yang diterima masa kini.

Kita perlu sama sana dalam menjaga keamanan tanpa melakukan sebarang bantahan jalanan yang hanya memudaratkan keselamatan negara serta keharmonian dan kehiidupan masyarakat seluruh Indonesia pada jangkamasa panjang tegas beliau.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan  niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan