Ahad, 24 Mac 2024

APA KATA ANDA DENGAN KES INI

"Satu Suami Banyak Isteri Lumrah Didengari, Sebaliknya Bagaimana  Jika Satu Isteri Dua Suami" 

Oleh. Helary Sukiono

Jakarta. Poligami bagi lelaki sehingga empat isteri lumrah kita dengar seluruh nusantara tidak ada peliknya sejak sekian lama, namun apa bicara tetangga jika  berlaku satu isteri sampai dua suami serumah berlainan bileknya atau rumah berjiran sahaja sukar diungkapkan.

Namun ini lah sebilangan berlaku dinegara ini kadangkala ada isteri yang sanggup menduakan suami pertamanya tanpa diketahui apa ounca ianya berlaku, bagi lelaki yang penyabar segala perbuatan isteri mereka sekadar dibiarkan sahaja walau terlalu pahit memendam rasa kadangkala ada juga yang mengorbankan isterinya.

Antara faktor seumpama berlaku adalah wanita yang mewah sakan hartanya disamping mereka yang kontrol suami pertama masing masing, malah wanita bersuami dua juga kerap dipilih berdasarkan lelaki kedua yang sanggup ikut telunjuk suami pertama jika berhaya mencarinya.

Adakah anda seluruh Asia sanggup isteri madukan suami pertama dengan suami kedua, sudah pasti kejadian seumpama masing masing menolaknya ketepi didalam kehidupan mereka yang sebenat, malah mungkin ada juga suami pertama menutup pintu rumahnya jika isteri membawa suami kedua balik kerumah suami pertamanya.  

Apapun kejadian yang berlaku dinegara ini isteri isteri yang iklas biarlah berteman pada suami seorang, demikian pula dengan suami selagi isteri pertama setia dan jujur biarlah diteruskan kehidupan harmoni berdua sepanjang hayat.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 





 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan