Isnin, 18 Mac 2024

PANAS JIKA ADA AJARAN PELIK?

Oleh. Koijul Hatrol 

Kuala Lumpur. Ketaksuban generasi muda mudi dalam menyertai pelbagai amalan baharu mendorong golongan penyebarnya aktif mencari pengikut mereka masing masing. 

Kebanyakan ajaran amalan baharu yang menakjubkan apa tak lagi ada sesiatu ganjaran diluar jangka pasti ramai terpengaruh dalam bandar mahupun diluar bandar, tidak hairan lah jika ramai warga dalam negara ini sanggup dihanyutkan dalam kesesatan sampai ada yang sanggup tukar agama umpama tukar bahu.

Dalam laman sosial bebas ramai yang mendakwa ada yang cuba menghidupkan ajaran Ayah Pin namun bergerak secara senyap lagi masa kini kecuali golongan yang rapat dengan pengukut mereka, ajaran serupa lebih digemari orang orang yang suka menghayati pengaruh ajaran sesat berbanding dengan segala ajaran islam yang sebenar masih kurang kesedaran berbading ajaran mencurigakan.

Dalam konteks pendedahan ini, semua umat Islam harus berwaspada dengan segala amalan yang diluar jangka apa tak lagi melibatkan Ayah Pin, setiap ajaran yang meragukan dibandar mahupun luar bandar agar dirujuk kepada Jabatan Agama Islam setiap negeri menerusi cawangan didaerah masing masing.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan