Sabtu, 16 Mac 2024

SENSASI SABAH KINI

"Sebilangan Pengguna Bus Mini Sabah Sanggup Diperalat Pemandu Kempen Orang Di Bus Stop, Agar Menaiki Bus Mini Terlibat Sehingga Menunggu Hampir Satu Jam Satu Bus Stop Tiap Hari" 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Ada pemandu dan penumpang bus mini sek

ongkol berdiri untuk bertanya setiap orang pergi mana dan apa kerja,  perbuatan mereka umpama penyiasat orang di bus stop hampir satu jam satu bus stop bagi memaksa orang naik bus mereka.

Ada orang awam yang merasa rimas melihat tingkah laku pemandu bus mini serta rakan penumpang mereka yang turut bersekongkol bagai penyiasat di bus stop, ada juga pemandu bus mini memarahi penumpang jika memilih bus mini keluarga mereka sendiri yang melintasi bus stop berkenaan bagaikan bus stop terlibat milik persendirian mereka. 

Menurut orang Kota Kinabalu lagi, majoriti pemandu bus mini yang berperilaku seumpama akan bersembunyi jika ada operasi bersepadu Polis, JPJ, LPKP, JPN, IMIGRESEN  dan ALAM SEKITAR dijalan raya, ianya membuktikan setiap pemandu bus mini yang lenyap masa ada operasi bersepadu pasti memiliki masaalah tidak lengkap namun mereka bersembunyi membawa bus mini sehingga memperdayakan orang awam penduduk asli Sabahan jelas mereka. 

Sehubungan dengan pendedahan ini, penduduk asli Sabahan wajar bersatu membenteras pemandu bus mini tidak lengkap dengan menyalurkan maklumat kepada pihak berkuasa tempatan, jika dibiarkan kes seumpama berterusan pastinya ada penumpang sia sia jika berlaku kemalangan disepanjang jalan raya tanpa bayaran insuran harga nyawa akibat tidak lengkap dokumen diri.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam.akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan