Selasa, 26 Mac 2024

APA KATA ISRAEL GENCATAN SENJATA GAZA

Oleh. Huzera Ben 

Israel. Benjanin Netanyahu Perdana Menteri Israel marah dengan Amerika Syarikat tidak 

konsestan membantu Israel membatalkan Gencatan Senjata PBB hari ini, dalam kemarahan Benjamin Netahyahu ini adakah Gencatan Senjata di Gaza berjaya dilaksanakan tanpa serangan berterusan Israel sehingga hari raya aidilfitri akan datang.

Helah Benjamin Netanyahu kerap sekali bertukar dengan sekelip mata sehingga puluhan ribu sudah rakyat Plastine terbunuh sejak 7 Oktober 2023 sehingga masa kini, pelbagai langkah gencatan senjata dilakukan oleh kepimpinan seluruh dunia namun Perdana Menteri Israel sukar untuk menuruti  arahan  dari kuasa bangsa bangsa bersatu.

Malah langkah Israel mengusir rakyat Plastine disempadan bumi Israel sungguh kejam dan dianggap tidak berperikemanusiaan, malah perbuatan seumpama sekadar merampas bumi hak Plastine jika penduduk meninggalkan tanah kediaman rumah mereka.

Sehingga berita ini ditulis belum ada pemimpin dunia menghukum kekejaman Israel terhadap rakyat Islam di Plastine walaupun pembunuhan berterusan setiap hari sampai ke Hospital, adakah kekejaman Israel ini akan terus  berlanjutan sepanjang masa membunuh dan terus membunuh rakyat Plastine di Gaza dan Rafah tanpa ada pemerintah seluruh dunia menghukum pemimpin Israel.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan