Jumaat, 8 Mac 2024

BERSEKOLAH DARJAH ENAM JUGA BERJAYA

"Dengan Hanya Menggunakan IQ Minda Yang Tinggi Kelulusan Darjah Enam Kini Berjaya Dalam Usaha Niaga"

Oleh. Basron Kirwan 


Kuala Lumpur. Warga dunia khususnya Asia perlu melihat bukan semua sekolah darjah enam itu langsung tak boleh berjaya.

Ini adalah kisah benar yang dilalui ahli perniagaan berjaya Lee Thiam Wah (Gambar) kelahiran 1964 kini berjaya ahli perniagaan dan pemegang saham perbankan tertinggi masa kini. 

Mr. Lee Thiam Wah yang mengaku berpendidikan sekadar darjah enam namun banyak menimba ilmu dalam pembacaan pelbagai buku pendidikan selama ini, kini memegang seribu cawangan supermarket seluruh Malaysia antara disegani warga Malaysia.

Kebanyakan warga masa kini lebih membanggakan pendidikan tinggi yang didampingi namun gagal menggandakan usaha seperti daya usaha perit kejayaan Mr. Lim Thiam  Wah seorang usahawan berjaya. 

Berapa ramaikah penduduk Malaysia termasu Sarawak dan Sabah mampu bersaing dengan daya usahawan tersebut, sehingga kini mempamerkan kejayaan beliau walaupun sekadar darjah enam sahaja namun maju didalam perniagaan nya.

Jangan bersifat sombong dengan orang kurang sekolah memandangkan kejayaan adalah dari usaha berganda setiap individu yang mahu tempah kejayaan sendiri.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan Niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarabg
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan