Ahad, 31 Mac 2024

IKN SAMBUT MERDEKA OGOS

"Warga Indonesia Menjangkakan Bakal Menyambut Hari Kemerdekaan Di Ibu Kota Nusantara Pada 17 Ogos 2024 Ini" 

Oleh. Helary Sukiono 

Kalimantan Timur. Warga Indonesia bakal menyambut ulang tahun hari kemerdekaan ke 79 pada 17 Ogos 2024 di Ibu Kota Nusantara Baru dekat sini, ianya bakal dilancarkan oleh Bapak Joko Widodo sebelum melepas jawatan nya pada Oktober 2024 yang bakal digantikan oleh Bapak Probowo Subianto.

Semua prasarana di Ibu Kota Nusantara sedang giat dipersiapkan bagi proses pemindahan Ibu Kota Jakarta ke Ibu Kota Nusantara yang dijangka Igis tahun ini, pemindahan ibu kota ini bakal menambah baik ekonomi seluruh warga kalimantan serta berhampiran termasuklah Sarawak dan Sabah jika mereka turut mengambil peluang urusniaga.

Menurut pengelola projek IBU KOTA NUSANTARA masa kini semua pembangunan sedang berjalan dan dijangka siap sebelum Ogos 2024, mala Bapak Joko Widodo Presiden Indonesia bersungguh sungguh mahu IBN dapat disiapkan secepat yang boleh dengan penuh berkualiti.

Semoga matlamat menyambut ulangtahun kemerdekaan Warga Indonesia 17 Ogos di Ibu Kota Nusantara berjaya direalisasikan oleh Bapa Joko Widodo sebelum berundur sebagai Presiden Indonesia masa kini.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Tetkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan