Sabtu, 30 Mac 2024

GAZA DAN RAFAH DIAMBANG KEHANCURAN

"Bumi Gaza Dan Rafah Bakal Hancur Jika Pemimpin Negara Negara Besar Dunia Gagal Menghukum Pemimpin Israel" 
Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Pemerhati situasi Gaza dan Rafah meramalkan hancur  oleh serangan demi serangan tentera Israel jika negara negara berkuasa didunia gagal mengheret Israel ke muka pengadilan antara bangsa.

Selagi Israel bebas menyerang dan mengebom Gaza dan Rafah selagi itu bumi  Gaza dan Rafah akan terus hancur dengan korban nyawa sudah puluhan ribu orang sejak Oktober 2023.

Ramai mempersoalkan mengapa Israel sangat kebal dengan tindakan undang undang sedangkan mereka membunuh orang awam sesuka hati, dimana peranan kuasa kuasa besar dunia tidak mampu menghukum perbuatan membunuh sesuka hati walaupun tidak ada sebarang petanda kehadiran Hamas diserangan mereka.

Majoriti yang terbunuh dalam seramgan Tentera Israel di Rafah dan Gaza adalah wanita dan kanak kanak kecil diluar rumah mereka tanpa perikemanusiaan Tentera Israel, persoalan nya bagaimana perasaan Tentera dan Pemimpin Israel jika penduduk sedunia membunuh anak anak mereka yang tidak tahu sebarang apapun jelas mereka.

Dengan pendedahan ini diharapkan pemimpin kuasa kuasa besar dunia bertekad satu hati mengheret Israel ke muka pengadilan antara bangsa tanpa tunduk sebarang ugutan Sekutu Israel.




Nota. Dilarang memuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan