Isnin, 14 Ogos 2023

USIA HAMPIR TIGA PULUH TAHUN 

Oleh. Williem Anak  Lagau

Menggemparkan usia Media Terkini Harian Malaysia hampir mencecah tiga puluh tahun namun ada lagi orang politik dan sebilangan VVIP Sabah mengaku tidak kenal dengan akbar ini.

Malah ada yang meminta simple akbar ini sebagai rujukan mereka membuktikan golongan terlibat hanya melihat akbar Sabahan sahaja tanpa melihat akbar dari Semananjung Malaysia. 

Sungguhpun beberapa orang Sabah menjadi nadi penggerak Media Terkini Harian ini namun ada juga mendakwa tidak kenal dengan akbar tersebut entah apa punca golongan terlibat berkelakuan seumpama.

Isu tidak mengenali Akbar Media Terkini membuktikan ada kemungkinan golongan terlibat sengaja tidak mahu memberi kerjasama terhadap akbar yang berpusat di Semananjung Malaysia, malah mungkin ada pihak VVIP  dan orang politik Sabah tidak mahu tahu orang nombor satu Media Terkini sampai hari ini orang sanggup membelakangkan Akbar Media Terkini masa kini.

Apapun diharap golongan VVIP dan orang tertentu dalam politik bersikap terbuka dan menerima kehadiran kru Media Terkini Harian Malaysia walau dimana bertemnung agar segala kerjaya akbar kami dipelusuk negeri Sabah dalam jangkamasa panjang.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan