Khamis, 31 Ogos 2023

Berita Ringkas 

KECIL BERHARGA EMAS 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Percaya atau tidak ini lah reziki Lembu Kerdil di Terangganu berharga emas sebaik mendapat perhatian orang ramai diseluruh negara.

Lembu Kerdil tersebut (gambar atas)  dibeli peminat haiwan tersebut tanpa sebarang penawaran harga dengan nilai RM14,500 satu reziki dari pemiliknya. 

Apapun keajaiban tidak ada yang mustahil jika Allah swt berikan kita reziki kehidupan bersama keluarga walau dimana sekalipun berada. 



 JUJUR MERASA MALU TIDAK TAHU BERBAHASA 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Kejujuran warga Malaysia merasa malu berikutan tidak memahami Bahasa Melayu apa tak lagi jika mendepani rakyat negara ini berbahasa Melayu setiap hari.

Kisah yang didedahkan akbar Metro ini sungguh menyentuh hati warga  yang mengaku malu rakyat Malaysia namun tidak boleh berbahasa Melayu sehingga mengambil kursus bahasa Melayu. 

Adakah semua rakyat Malaysia boleh berbahasa Melayu atau masih lagi ramai diluar sana langsung tidak mengerti bahasa Melayu yang sebenar dan berusahalah mempelajari bahasa Melayu untuk masa hadapan keluarga.





Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan