Isnin, 14 Ogos 2023

PEMIMPIN PARTI SETIA BERSAMA RAKYAT 

Oleh. Gifkir Aming 

Pulau Pinang. Konsep pemimpin politik prihatin dan mesra rakyat mampu dikenang segenap lapisan rakyat jelata dalam pilihan raya yang mampu memberi kemenangan pada pilihan raya. 

Langkah kepimpinan Pakatan Harapan bersama Barisan Nasional mendampingi rakyat memberi impak besar sehingga memenangi PRN  kawasan tersebut baru baru ini, ianya perlu dijadikan teladan bagaimana semua pemimpin parti politik setempat memperkasa hubungan baik semua rakyat berbilang kaum sehingga mencapai undi yang memberangsangkan.

Suara hati sebilangan rakyat Pulau Pinang bagi mengulas perkembangan kemenangan PH BN dikawasan tersebut walaupun Kedah, Terengganu dan Kelantan ditawan oleh Perikatan Nasional, manakala Negeri Sembilan dan Selangor masih dikuasai oleh PH dan BN sebagai kerajaan Perpaduan  dalam masa lima tahun lagi jika kepimpinan semasa memperkasa khidmat pada rakyat. 

Menurut sebilangan penduduk Pulau Pinang, sebilangan calon parti politik yang tidak diundi rakyat adalah memiliki sesuatu sebab yang sukar dirungkai dengan kata kata, malah rakyat jelata setempat juga membuat kesimpulan bagi mewarnai politik bersandarkan kebolehan pemimpin parti politik bahagian serta cawangan tegas mereka.

Adalah tidak logik calon parti kalah di Pulau Pinang namun  disalahkan  pemimpin parti Politik di Kuala Lumpur yang jelas tidak berkaitan dengan politik kawasan lain, sama juga tewas di Pulau Pinang namun salahkan pemimpin politik Sabah  benar benar berjauhan dengan landasan politik matang jelas warga yang ditemui. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan