Jumaat, 4 Ogos 2023

MANA PEMIMPIN ISLAM SEDUNIA? 

Oleh. Huzera Ben

Sweden. Wanita Iran yang membakar Al. Quran perlu dibawa keperundangan Islam sedunia berikutan kekejaman nya membakar Al. Quran tanpa takut hukum Allah swt. 

Malah kerajaan Negara Negara Islam wajar  bersatu menentang golongan masyarakat  membakar Al-Quran agar mampu menghentikan nya dalam jangkamasa panjang.

Pertubuhan Islam sedunia perlu memainkan peranan dalam konteks orang orang yang membakar Al-Quran supaya diambil tindakan oleh pemerintah negara yang mereka duduki semasa melakukan pembakaran ayat ayat suci Al-Quran.

Semua negara yang diterajui kerajaan Islam sudah tiba masanya bermaufakat bagi membendung kegiatan membakar A-Quran agar digeruni manusia yang berada dalam persimpangan menghormati agama orang  lain. 


 MINYAK SUBSIDI SIAPA KUASAI 

Oleh. Wiliem Anak Lagau 

Sabah. Isu penjualan minyak masak pek plastik bersubsidi seluruh negeri ini perlu diselidiki kerajaan negeri berikutan rungutan orang asli Sabahan terdapat warga asing membelinya RM2.50 dalam kumpulan ramai dan dikumpul untuk dijual dalam kloni mereka dengan RM3.50 hingga RM4.00 sepek.

Kloni orang asing berbaris dari umur 10 tahun sehingga 65 tahun bagi membeli minyak masak pek plastik tanpa memerlukan Kad Pengenalan untuk ditunjuk masa membeli dikaunter setiap kedai yang menjual nya.

Kes tersebut dilaporkan oleh warga Sabah telah lama berlaku namun sehingga masa kini kerajaan Sabah belum mengambil sebarang tindakan diperingkat kedai kedai menjual minyak masak pek plastik sehingga memberi keuntungan berganda warga asing termasuklah Pendatang Asing Tanpa Izin ujar mereka. 







Nota. Dilarang membuat ulasan berita  dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang





Tiada ulasan:

Catat Ulasan