Khamis, 10 Ogos 2023

ISLAM SEDUNIA APA KATA MEREKA? 

Oleh. Huzera Ben 

Tindakan lelaki dan wanita membakar Al-Quran sejak kebelakangan ini sangat mencabar seluruh umat Islam sedunia sehingga  pihak berkuasa Islam dunia masih gagal menghalang perbuatan tersebut dinegara bukan jajahan Islam ujar umat Islam serantau.

Perbuatan membakar Al-Quran juga kian menjadi jadi berikutan tidak nampak kekuatan pihak berkuasa tidak mampau menganbil tindakan  keatas pelaku yang bersembunyi dalam negara jajahan bukan kuasa Islam.

Isu ini harus diambil perhatian seluruh pemerintah  negara negara Islam sebagai bersatu mempertahankan kedaulatan dan kesuchian agama Islam berlandaskan kepada Al-Quran  sepanjang hayat diseluruh dunia khususnya.

Situasi berpuak puak dalam sebilangan kepimpinan negara negara Islam yang dilaporkan menyebabkan ada yang mengambil kesempatan melakukan pembakaran naskah Al-Quran mengikut emosi  puak yang memusuhi penganut agama Islam. 

Sehubungan dengan paparan ini, seluruh negara Islam wajar bersatu bagi menentang musuh musuh  Islam demi mempertahankan kedaulatan agama mahupun negara negara yang diduduki umat Islam sepanjang masa.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan