Sabtu, 5 Ogos 2023

PELANCONG UNTUNG BESAR DISABAH 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Sebilangan pelancong dalam negeri ini pasti memburu keuntungan meminta sedekah tanpa diketahui golongan penduduk Sabahan sendiri walaupun berada didepan mata mereka. 

Dengan hanya berbekal pelbagai peralatan muzik dilaporkan pelancong mampu meraih ratusan ringgit sehari entah mengapa warga Sabah tidak mentedari kes seumpama setiap hari. 

Antara yang melucukan ialah lelaki dan wanita muda mudi juga terus sahaja menghulur pelancong asing meminta sedekah  setiap hari, bayangkan lah jika pelancong asing memperolehi 80 orang dalam sehari dengan RM1.00 hingga  RM5.00 seorang sudah cukup makan minum mereka.

Peminta sedekah ini dilaporkan berusia antara 48 hingga 60 tahun termasuklah lelaki dan wanita dengan berpakaian lusuh  entah bagaimana mereka bebas meminta sedekah,  apapun pendedahan ini warga Sabah perlu membuka mata melihat siapa sebenarnya peminta sedekah ini swdangkan orang tempatan yang berniaga tidak disokong walau didepan mata mereka. 

Harapan warga Sabah akan memberi sokongan warga sendiri dalam industri perniagaan berbanding memberi wang pada pelancong asing dimasa akan datang.


 MENEMPAH KUNYIT HITAM ASLI 

Sila berhubung Helery Sukiono di Kalimantan Timur Indonesia bagi membuat tempahan setiap hsri. 

Hantar tempahan kepada Pengusaha Kunyit Hitam Asli Kalimantan ditalian watsap 0194827829 masa pejabat sahaja. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan