Ahad, 27 Ogos 2023

BAYANGKAN JIKA PARIT RUMAH ANDA SEPERTI INI? 

Oleh. Helary Sukiono  

Indonesia. Beberapa rumah dinegara ini mendepani perparitan rumah dipenuhi anak anak buaya pada musim air keting membuatkan amat jelas buaya berkenaan bergaduh sesama sendiri.

Bagaimanakah jika perparitan rumah anda menjadi habitat kehidupan haiwan ini sepanjang masa?, mungkin anda akan meninggalkan rumah anda walaupun secantik mana namun ini lah kehidupan warga diperkampungan mereka akui penduduk setempat.

Sungguhpun mereka sudah sebati dikelilingi haiwan tersebut namun adakalanya perasaan cemas melanda jika anak anak kecil tidak terkawal dan pergi bermain dengan haiwan tersebut khususnya ketika wargatua keluar berkerja akui mereka.

Kru Media Terkini dimaklumkan pada musim air pasang dan perparitan terlibat penuh air haiwan tersebut langsung tidak kelihatan, ianya kelihatan jelas semasa musim kemarau dan air perparitan mula kering pasti haiwan berkenaan saling bergerak mencari air yang ada terang penduduk setempat.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan