Ahad, 6 Ogos 2023

Berita Ringkas 

PRODUK SIHULK MASIH BERLELUASA? 

Isu ajaran sihulk yang dilaporkan menyimpang dari agama Islam belum reda satu produk jualan diedarkan untuk kesihatan dilaman laman sosial peribadi dipercayai kumpulan mereka dari luar negara. 


Kumpulan Sihulk yang dilaporkan mendapat sokongan bukan sahaja didalam negara malah turut mendapat perlindungan golongan tertentu diluar negara masa kini walaupun ianya bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar.

Penganut agama Islam perlu berwaspada dengan semua produk jika benar dimiliki ajaran sihulk yang kini dilaporkan bersembunyi diluar negara namun pengikutnya dipercayai masih bersembunyi disetiap negara Asia secara sembunyi.


USIA TIDAK MEMILIH  DALAM KEJAHATAN 

Oleh. Norsham Haji Tukirin 

Penagih dadah tidak memilih usia malah ada juga yang sanggup melindungi mereka dalam keluarga walaupun tidak pernah menginsafi segala kegiatan mereka tiap hari.

Penagih dadah ini juga tidak memilih bangsa dan usia mahupun agama asalkan mereka lalai dan leka dengan pujukan rakan rakan yang selangkah dengan mereka yang terjebak kepada najis dadah. 

Bayangkan lah jika ada sang suami menjerumuskan dirinya kedalam najis dadah pastinya isteri dan anak anak akan terus terabai, kes seumpama sering berlaku tanpa mengira suami muda atau berusia lanjut hanya akan diketahui sebaik tertangkap kepada pasukan Polis sahaja.

Sehubungan dengan ini ibu bapa kedua belah pihak antara isteri dan suami perlu meneliti tingkah laku setiap anak balik kerumah, tidak ada istilah membiarkan mereka jika dikesan berperwatakan ganjil semasa pulang kerumah masing masing termasuk juga isteri jika suami bersifat ganjil.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Sub Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan