Selasa, 15 Ogos 2023

NAMA BERBELIT SEBUTAN NYA 

Oleh. Helary Sukiono 

Jakarta. Kepakaran menyebut nama diseluruh Indonesia diperlukan pihak pemerintah apabila ada nama berbelit lidah hendak menyebutnya dalam senarai yang didaftarkan golongan ibu bapa demi mengekalkan jenama keturunan mereka didalam dokumen anak cucu mereka. 

Antara warisan nama nama yang sukar menyebut nama dalam kartu penduduk warga Indonesia namun perlu dikekalkan sebagai mewarisi nama nama Atuk mereka, kesukaran menyebut nama ini hanya dirasai warga luar dari Indonesia namun tidak sukar bagi seluruh penduduk dinegara ini melainkan mereka yang telah lama berhijrah diluar negara.

Apapun langkah generasi warga Indonesia mempertahankan nama nama atuk moyang mereka  mendapat sokongan penuh generasi muda mudi mereka sehingga kehari ini, malah ramai rakyat mereka yang berkerja diluar negara demi menambah reziki keluarga dikampung turut ada yang mengguna nama berbelit belit  sehingga lah dikekalkan oleh keturunan  mereka sampai hari ini.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita  dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan