Ahad, 6 Ogos 2023

PRN ENAM NEGERI RAKYAT BERI PENENTU 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Selangor. Keghairahan pemimpin parti politik berpidato meraih sokongan rakyat pengundi bukan penentu langkah kemenangan parti mereka didalam pangkah undi rakyat.  Semua hujahan pemimpin parti politik bukan mencerminkan menjadi pilihan seluruh pengundi apa tak lagi golongan pemimpin yang bercakap tidak pernah menghulur bantuan setiap rakyat miskin pasti dinilai semula pengundi semasa memangkah pada 12 Ogos 2023.

Keghairahan sebilangan pemimpin menghujahkan pelbagai kata kata menarik sokongan rakyat pengundi disetiap Dewan Undangan Negeri ditandingi belum pasti mampu meraih undi lagi, sebaliknya keprihatinan calon lebih awal berbakti seluruh rakyat  dikawasan masing masing bakal menjadi perhitungan seluruh pengundi siapa yang akan layak diundi  pada prn  6 negeri 12 Ogos 2023  ini. 

Rakyat jelata masa kini yang berdaftar sebagai pemilih  lebih bijak dari calon calon yang bertanding bagi memilih bakal wakil rakyat mereka tidak kira dari mana parti sekalipun,  oleh yang demikian calon calon yang bertanding tidak perlu gusar menabur janji pilihan raya  negeri memandangkan sebaik lepas pilihan raya semua orang politik akan senyap ujar rakyat jelata. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita  dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan