Isnin, 28 Ogos 2023

Berita Ringkas 

BENARKAH PEJALAN KAKI TIADA HAK? 

Penunggang Motorsikal dan Basikal berlagak mahu menguasai semua lorong pejalan kaki disetiap pekan khususnya lorong sempit pejalan kaki, ini menyebabkan ramai pejalan kaki tersepit tidak memiliki sebarang laluan tanpa ada sebarang simpati penunggang motorsikal dan basikal bagai mereka besar kuasa.

Aduan penduduk Sabah terhadap kedegilan penunggang kedua dua motorsikal dan basikal tiap hari tidak menghiraukan pejalan kaki walau hampir terlanggar dihadapan mereka.

Berdasarkan perundangan motorsikal atau basikal tidak boleh menceroboh laluan para pejalan kaki terutama ketika orang ramai sedang berjalan kaki, perbuatan menceroboh merupakan sengaja dan tidak mematuhi perundangan disamping tidak menghormati golongan pejalan kaki didepan mata mereka.

Penunggang motorsikal dan basikal harus belajar setiap laluan pejalan kaki agar tidak berlaku perlanggaran tanpa golongan terlibat tunjuk taring berkuasa sendiri sebelum pejalan kaki dari bekas Tentera dan Polis bertindak pada yang terlibat. 



 Sesiapa yang mahu menempah serai merah wangi dan Pokok Patawali boleh menempah dengan pemiliknya setiap masa pejabat.

Sila hubungi Gifkir Aming Media Terkini ditalian 01138554026 dan 0194827829 masa pejabat.

Harga serendah RM10.00 Kota Kinabalu

Luar Kota Kinabalu Mengikut Jarak Serta Kiriman Kos Penghantaran Pos Pihak Menempah.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan